Sider

tirsdag den 10. juli 2012

BRØØØØØØLER

Man bliver aldrig for gammel til at lære. Og nogle gange må man lære lektien på den hårde måde. Som feks. i at bruge oceaner af tid på at gøre hænder rene efter at have lavet en flot manicure, suk...

Jeg har for første gang nogensinde lavet en hel manicure med stamping. Jeg har brugt Full Nail Stamps, altså motiver der fylder hele neglen.

Grundfarven er OPI Kiss me on my tulips. Den er SÅ nem at arbejde med, og er næsten en one coat. Men der skal 2 lag til, så er den helt perfekt. Den er næsten neon pink synes jeg. men også en anelse kedelig i sig selv da det "bare" er en cream.


Så denne gang blev den spiced op med stamping. Jeg har lidt brede tommelfingernegle, så jeg kan ikke bruge de almindelige full nail stamps, på de mest tilgængelige plader. Så jeg var en tur forbi Ninja polish og købte denne plade (der er cupcakes på én af motiverne, så valget var slet ikke svært :-p) Dashica beauty shop har også plader med ekstra store motiver på. Husk og køb en ekstra stor stamper også, jeg tror ikke at den fra Konad (har godt nok ikke prøvet) kan klare de større motiver. Iøvrigt er puden på de store stampers meget anderledes. Den er blød, og derfor synes jeg det er MEGET nemmere at få stampet ud i kanterne af neglen. Jeg har brugt Konad´s speciallak til stamping. Der er nogen der siger at alminelig neglelak kan bruges. Men som ny i stamping-faget synes jeg det er nemmere at bruge disse speciallakke.


Så var der dét der med at lære af sine fejl. Jeg stampede bare derudaf på den ene hånd, tjuhej hvor det går, og ej hvor bliver det fint - på neglen... SHOK hvor var der meget sort neglelak der skal renses af på huden :-((

 Så det slog mig, at selvfølgelig skal fingeren pakkes ind i tape så der ikke kommer så meget lak på huden.


Så er det altså meget begrænset hvor meget rengøring der er bagefter. Dét husker jeg lige til næste gang!!!! ;-)
Jeg brugte Seche Vite topcoat til sidst. det trak desværre en smule streger i det sorte, og efterfølgende fandt jeg ud af at præcis denne topcoat ikke egner sig til stamping, typisk. Endnu en lektie lært :-)


Det er absolut IKKE sidste gang jeg bruger den ekstra tid, og stamper alle neglene. Jeg synes det ser vildt fedt ud. Og jeg kan ikke ret godt tegne i frihånd, så hallelujah for at der findes forskellige værktøjer til at lave nail-art.

Det var alt for denne gang. 
Pas på Jer selv og dem I holder af!!






6 kommentarer:

  1. Det ser rigtigt godt ud! :)
    Og ja, man kan godt bruge almindelig neglelak til at stemple med, men det er kun dem, som dækker ved ét lag, som er rigtigt gode til at bruge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fundet et par af mine almindelige lakke som godt kan bruges. Men ærligt, så synes jeg altså resultatet er bedre med Konads special lak (har ikke prøvet de billigere "efterligninger" af stamping lak)

      Slet
  2. Resultatet ser flot ud til trods for genvordighederne.
    Konads sorte er bare så pigmenteret - så det må have været et stort arbejde - det ser ud som om finde fingre er blevet tatoveret for at passe til neglene hehehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Mariah ;-)

      Hehe, du siger noget, mon det er sundt at have på huden, eller holdbart... Eller mon der findes noget til at stampe på huden med...? For der er faktisk et par motiver på pladen som umuligt kan være beregnet til neglen - så jeg har faktisk tænkt om det var muligt at bruge det til tatoo. (Jeg er ikke fan af at sprøjte/stikke usle kemikalier ind jnder huden. Og jeg tror ikke det klæder mig som 70 årig! Så jeg er storforbruger af div. tatoos man kan købe i BR :-p)

      Slet
  3. Jeg har lige købt 10 nye stempel plader fra Vippen.dk, man sparer 30% indtil kl. 24. i aften og de kan varmt anbefales. Jeg bruger selv den sorte lak fra Tiger, den er billig og fungerer så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor ærgeligt jeg først ser din kommentar nu :-/ En anden gang må du da meget gerne smide sådan et lækkert tilbud ind i facebook gruppen Negle Lir :-) Det er der garanteret mange piger der vil takke dig for :p
      Og smid endelig billeder af hvad du får lavet med dine nye plader :-)
      Nu er opslaget hernæsten 2 år gammelt, så jeg har gået en del mere erfaring siden da - måske et hint til et nyt stamping opslag ;-)

      Slet