Sider

torsdag den 14. juni 2012

Velkommen

Jeg har virkelig tænkt og tænkt, næsten 24 timer i døgnet de sidste 2 uger. Skal, skal ikke, hoppe ud i det og starte min egen blog.
At blive blogger er noget jeg har overvejet et par år. For nyligt fik jeg en mulighed som havde nogen fordele og selvfølgelig også nogle ulemper. Nemlig at blive blogger i et blog-team hvor vi så var 5 bloggere om at lave indlæg til bloggen. Det skulle udelukkende handle om negle. Jeg valgte at gribe muligheden, men det stod ret hurtigt klar for mig at det ikke var det jeg ville.
Jeg har valgt at kalde bloggen Negle Lir da det primært vil være det mine indlæg kommer til at omhandle. men der vil også snige sig lidt andet DIY ind :-)
Derudover har jeg selvfølgelig gjort mig en masse tanker om, hvad det er jeg vil have ud af at blogge. Hvor skal det føre mig hen. Hvad skal jeg byde mine læsere.
Der findes ikke én retningslinie for at blogge. Det ved jeg godt at der er nogen der mener. For nyligt stødte jeg ind i en debat, hvor der blev spurgt hvad læserne forventede af en blog. jeg blev mildest talt impotent af at læse de svar. Hold da op. Men svarene stemmede også ret godt overens, med den generelle forventning til mennesker og deres kunnen og præstationer. Vi befinder os lige nu et sted, hvor alle skal være højt uddannede, intelligente, stræbsomme og helt unikke for at passe ind/være en del af samfundet. Det er ret skræmmende synes jeg. Jeg tror virkelig man skal være selvfed, selvglad og selvbevidst for ikke at få præstationsangst... Og jeg ejer ikke ret meget af de 3 ting. Men betyder det så at jeg skal holde mig tilbage, for noget som jeg synes kunne være sjovt? Nogle vil sige ja, andre nej.
Iblandt ungdommens syn på livet er der en hel klar "Amalie" tendens. Det handler udelukkende om at blive kendt!! Og det ser jeg også alt for meget af i blog-land. R** kedelige blogs af unge piger, der bare copypaster et par linier fra en internetside og sætter et billede ind, fundet via google, der passer til Værsgo, et blogindlæg. NEJ!!! Det burde simpelthen forbydes med fængselsstraf! Arh lige knap, men gud hvor er det usmageligt, at de har sådan et kæmpe behov for at vise sig frem selvom de ikke har en dyt at byde på, eller noget de er gode til.
At blogge handler til en vis grad om at vise sig frem. Men for mig handler det også om, at jeg kan fordybe mig i min hobby. Og at jeg kan få lov at skrive en masse, som jeg også altid har holdt rigtig meget af.

Der findes rigtig mange blogs om negle!!! Og en håndfuld rigtig gode og succesfulde. Og jeg har ikke forventninger om at overhale dem alle sammen. Jeg kan ikke sidde og love, at min blog bliver noget helt unikt og anderledes. Jo, anderledes bliver den, for jeg er mig, og det er der jo ingen andre der kan efterligne ;-)

Men hvad kan man så forvente af min blog fremover?

  1. Jeg er forholdsvis ny i negle-verdenen. I mit indlæg "Like a virgin" (som er det eneste indlæg jeg nåede at lave til det blog-team jeg var med i) kan du læse lidt om min neglehistorie. Og min tanke er, at der sidder en masse derude som også først lige er begyndt, at navigere lidt rundt mellem div. neglelakker og dets muligheder. Du/I kan måske have glæde af, at følges med mig, fordi vi er på samme niveau.
  2. Generelt brænder der en kreativ ild indeni mig. Så der vil også komme en smule andet indhold her på bloggen. Jeg elsker at lave ting fra bunden af. Der kan godt snige sig lidt af en 50ér husmor ind i mig engang imellem ;-)
Udover nu at være blogger, er jeg også opretter og administrator af facebook gruppen Negle Lir. Denne gruppe rummer i skrivende stund 221 medlemmer. Der bliver heftigt delt idéer, viden om rabatter og tilbud og alt mulig andet der har med negle lir at gøre. Denne gruppe har en søsterside som jeg ligeledes er opretter og administrator på, nemlig: Køb/salg af Negle Lir. Her kan medlemmerne sætte deres negle ting til salg og andre medlemmer kan købe dem.
Jeg bruger selvsagt en del tid på de 2 sider. Egentlig glemmer jeg tit min admin-rolle, og er bare et helt almindeligt medlem som de andre, der elsker at nørde neglelak :-p

Jeg GLÆDER mig helt vildt til også at bruge en masse tid på denne blog fra nu af.

Lisa



Ingen kommentarer:

Send en kommentar