Sider

tirsdag den 19. juni 2012

DIY - Gradient svampe med how-to

(WARNING!! Billed-tung indlæg forude!!)

JA! Jeg er lidt af en gør det selv nørd :-p

Jeg har kun prøvet at lave gradient én gang, og resultatet blev ret fedt!!



Jeg fulgte en billede how-to jeg fandt på nettet, men irriterede mig lidt over at svampen ikke var så handy at holde ved.

Jeg har så googlet lidt for at finde ud hvor makeupsvampe kunne købes billigt, for jeg har læst at de kan bruges og at der godt kunne laves 2 negle med én svamp - man skal bare vende den om. Men jeg tænkte at det må da give noget grisseri på fingre osv. Og makeupsvampe koster ca. 2 kr. pr stk. Det er da ikke fordi at det så koster en formue at bruge 5-10 stykker til en fuld gradient-manicure, men jeg måtte altså finde på noget med de skumklude. Og her er så resultatet:


Jeg kan f.eks. ikke sidde og se en film uden at lave et eller andet. Og der er dette DIY projekt jo helt perfekt, for der skal ikke rigtig tænkes.

Du skal bruge:

  • Skumklude klippet i halve
  • En saks
  • Snore eller bånd klippet i stykker a´ 25 cm (eller kortere eller længere, alt efter hvor fummelfingeret du er). Hvad du lige har i skuffen, denne løsning skal jo gøres så billig som mulig ;-) I Tiger kan man få en kvart kilometer gavebånd for en 10er. Der er altså til en hel del gradient svampe i sådan en rulle!!
*klik på billederne for at se dem større








Voila, så er der svampe MED håndtag. God arbejdslyst :-)

5 kommentarer:

  1. Jeg må nok tilstå, at jeg var rimelig flad af grin, da jeg så de der små (faktisk ret søde) pakker...og følte mig helt hensat til julekalendergaver, da man var lille!
    Men det er jo en skidegod idé! Skal helt klart prøve at lave gradients, når jeg får sommerferie (og dermed har tid), og jeg havde da godt spekuleret på, hvorfra jeg skulle få fat i svampe, men det behøver jeg så ikke spekulere mere over nu... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, jeg er glad for jeg kunne bidrage med lidt grin - det er sundt!! :-D
      Og ser for mig hvordan du nu omhuggeligt vælger et par fine bånd der skal bindes om dine svampe.
      God arbejdslyst :-)

      Slet
  2. Det er faktisk ret smart. Tror jeg må lave sådan nogle plus lidt ekstra lir til en veninde når hun snart har fødselsdag!!

    SvarSlet
  3. Personligt ville jeg ELSKE hvis en veninde gav mig en gave hun helt selv har lavet. Om det så er hjemmestrikke sokker, syltetøj eller gradient-svampe, så er det jo fyldt med kærlighed og nærvær. "Dét har jeg brugt tid på at lave til DIG!"
    Jeg tror ihvertfald din veninde bliver glad :-)

    SvarSlet
  4. Genialt Lisa. :-) Intet mindre.

    SvarSlet