Sider

torsdag den 14. juni 2012

Like a virgin


Det er med en anelse bævren og kildren i maven, at jeg nu lader disse bogstaver samle sig her på skærmen. Jeg står lige lidt i åbningen og kigger ind i dette kæmpe (fo)rum. Er ikke helt sikker på at jeg skal tage skridtet frem. Hvordan er underlaget foran mig... Bevæger det sig? Er det sikkert?

"At turde vove er at miste fodfæstet for en stund - ikke at turde vove er at miste livet."


Citat: Søren kierkegaard.

Og miste livet, nej ellers tak!! Så jeg tør godt bevæge mig ud på det ukendte underlag.
Og her står jeg så, med mit livs første blog-indlæg!! Og jeg er sikker på, at inden jeg har set mig om, så er det blevet til en million... sådan lige dér omkring i hvert fald :-p

Om mig, Lisa Thestrup, 33 år gammel og mor til 2 piger på hhv. 5 og 12 år. Så det giver lige 4 hænder mere, at lege med neglelak på. Me like!! Jeg bor i Fredericia.

Min passion for neglelak er forholdsvis ny. Jeg sprang for alvor ud i det omkring august 2011. Indtil da har jeg da altid haft en enkelt lak eller 2, i makeup kassen.
Men jeg har altid haft grimme negle fordi de var SÅ skrøbelige. Papirstynde og rillede. Og altid helt korte fordi de knækkede på kryds og tværs! :-( Så mine negle/hænder har altid været gemt væk.

For ca. 3 år siden fik jeg så tilbudt at få lavet gele-negle, til en rimelig fornuftig pris. Og det har jeg så haft lige siden, og tror aldrig jeg stopper med det igen. Indtil for et par måneder siden har jeg altid bare fået lavet fransk manicure (altså hvide tipper). Jeg ønskede stadig ikke at mine negle skulle skabe en masse opmærksomhed, og hvis jeg sådan skulle give mine negle et ekstra pift, så blev det højest med et enkelt klistermærke på en enkelt negl.
Nu har jeg altid en lækker neglelak på alle negle, og har intet problem med at være lidt vild. ;-) Jeg får nu kun forstærket mine negle med gele. Altså ingen ekstra forlængelse, eller hvid gele på tippen.

Sådan ser mine gele-negle ud helt nøgne. (Det er ca 3 uger siden jeg fik dem lavet sidst, og man kan ane lidt udvoksning)


De første lakke jeg købte var lilla - jeg kan enormt godt lide lilla, altså rigtig meget faktisk!! men sidenhen kom der også andre farver til samlingen.
Jeg tror vi alle har nogen farver vi har det lidt svært med. For mit vedkommende er det blå, sådan helt almindelig blå... Og indtil for et par dage siden, har jeg ikke ejet en eneste blå neglelak.
MEN... SÅ... så jeg en swatch af Essie Mesmerize!! Og det var kærlighed ved første blik. 5 minutter efter jeg havde set billedet, var lakken bestilt og betalt. Jeg tog den også på med et samme, da posten kom med den.
Jeg vil så lige sige, at den pensel der er i, den er jeg da lige ved at blive spasser over!! ARGH den er dårlig, VIRKELIG DÅRLIG!!! Den er tynd og stiv og der hænger ikke meget lak fast på penslen, så jeg må dyppe 2-3 gange pr. negl. Det er lidt udfordrende at lave en pæn manicure med det redskab. Jeg har dog fået af vide at Essie har ændret deres pensel fra 2012. Så alle nye Essie´r har en tykkere pensel. Phew!!! :-D

Nu til billedet af mine negle med Essie Mesmerize

Og efterhånden synes jeg også jeg er blevet noget bedre til at få lavet en crisp linie rundt ved neglebåndet. Jeg har købt et sæt med pensler og dotting-tools fra bundlemonster, og har nu fundet den pensel jeg synes er bedst at bruge, til at få lavet den pæne linie - med accetone eller lakfjerner. 


Dette var så den manicure der prydede mine negle igår, til Rock Under Broen. Idag har jeg peppet den lidt op, det viser jeg næste gang jeg logger på neglerier.blogspot.dk 

Tak fordi du var med mig på min rejse gennem mit aller første blogindlæg. Pas på dig selv, til vi ses igen.

Lisa T

1 kommentar: