Sider

lørdag den 23. juni 2012

Skøn sommer... Eller noget

Der er som sædvanlig ikke meget sol på himlen, selcom kalenderen siger sommer.

MEN på nogle punkter passer det mig fint. Eksempelvis når jeg netop har fået Zoya Dovima. En mørkegrå, næsten sort, med mat finish. Det er lige min stil, det rå. Men for at putte lidt sommer i, så det ikke blev helt goth, har jeg lavet en accient nail grøn, med Essie Mojito Madness fra Essie´s sommer 2012 kollektion. Jeg har det lidt underligt med ikke at bruge topcoat, men det ville være lidt tossert at putte en matte topcoat på Dovima, så jeg lod være. Men, med det resultat, at det efter 2-3 dage begyndte at se slidt ud (det chipper ikke på gele-negle). Så en anden gang vil jeg måske alligevel lægge en matte topcoat på. Men hvad er så pointen i Dovima? Så kan man jo købe en hvvilken som helst mørkegrå...

Zoya Dovima var ret nem at lægge og med en gennemsnitlig pensel. Jeg skal huske at skrive ned hvor mange lag jeg tager på, for jeg kan ikke huske nu om det var 2 eller 3 lag.
Essie Mojito Madness er en  mini, og dermed en elendig børste. Men selve lakken er også elendig (som alt andet Essie). Det er virkelig svært at få den til at jævne ud. Sommer kollektionen 2012 er det sidste Essie jeg  nogensinde har købt. Jeg bliver så skuffet over kvaliteten hver gang, både penslen og selve lakken. Jeg er klar over at Essie fra 2012 er staret på at sætte nogle andre bedre pensler i. Jeg har Navigate Her med den nye pensel, men det ændrer ikke på min beslutning. No more Essie!! ;-)
Iøvrigt er Mojito Madness også en smule matte.

Enjoy :-)
 Det er et helvede!!!! at gøre rent efter en sort (meget mørk) neglelak. Jeg kunne godt finde på at nørde lidt rundt på de store blogge og youtube, for at se om der findes et lille fif til at gøre det nemmere/pænere.



Lisa

4 kommentarer:

  1. den Essige jeg har (navigeter her) synes jeg nu er super god og den flyder ud og bliver jævn men måske synes jeg det fordi at jeg altdig har prøvet opi, DL eller china glase... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis dit sammenligningsgrundlag er lak fra Tiger, Hot makeup osv, ja så er Essie nok god nok ;-)
      Men indimellem kan man nu godt finde nogle af de der billigmærker der er gode nok :-)

      Slet
  2. Det ser godt ud :)
    Du kunne som en start lade være med at lægge lakken heeelt op til neglebånden og langs siderne.
    Dernæst bruger jeg altid en firkantet smal (i tykkelsen) såkaldt eyeliner pensel - men man kan bruge en fra et nail art sæt også, som jeg dypper i neglelakfjerner og renser evt. uheld.

    SvarSlet
  3. Jeg er virkelig ikke særlig god til det der præcise i frihånd. Så normalt lægger jeg lak til kanten, og har ikke noget problem med at lave en pæn kant med pensel og lakfjrener/accetone. Men som sagt så var denne sorte virkelig svær at få af!!

    SvarSlet