Sider

fredag den 22. marts 2013

GÆSTEBLOGGER



Jeg har lavet et opslag på facebook og indbudt alle interesserede til at lave indlæg her på bloggen. Så fremover vil I ind imellem kunne se mestervæeker fra andre end  mig :-) Første rosin i pølsen (eller er det kun i den anden ende der er rosiner? Hvad er det iøvrigt for en pølse med rosiner i??? Det lyder faktisk mega klamt!!) er Christina som viser nogle viiiiilde skønheder frem. Væsgo Christina, tatstaturet er dit:


Gæsteblogger hos Negle lir.

Hej med Jer. Jeg hedder Christina, er 36 år og kommer fra Horsens. Jeg er gift på 11. år og har 2 drenge på hhv. 9 og knap 12. Jeg bruger meget tid på neglelak.. Nogle vil måske mene jeg bruger FOR meget tid på neglelak (læs: manden... :) ) Men det må han selv om, hobbyer er gode :-)

Da Lisa spurgte, om der var nogle der gik med en lille blogger i maven, følte jeg mig ”ret truffen”. Det er nemlig lige det jeg går og planlægger / drømmer om / tænker på lige for tiden. (Det jeg tænker mest på, er dog et navn – puha det er svært at finde på.) Der ER mange spørgsmål der trænger sig på, på den baggrund – men nok om det – lige pludselig har jeg nok en lille blog, og så håber jeg I kigger forbi :-)

I dette gæste blog indlæg har jeg valgt at sætte focus på Color Club. Nærmere bestemt Halo Hues Holographic – Spring 2013. De er bare SÅ smukke. Jeg har desværre kun 2 – men det er efter min mening også de 2 smukkeste :)
Nemlig Over the Moon og Eternal Beauty. Der findes 6 forskellige lækre lakker i denne kollektion. De andre hedder ”Beyond” og er sort. ”Cosmic fate” som er rødlig/orage. ”Kismet” er nærmest gul/grøn-ish . ”Miss Bliss” er lyserød, og så disse skønheder jeg har købt. Disse lakker har jeg købt på Ebay ved en sælger der hedder Beauty zone. Jeg har givet ca. 11,95 dollars incl. Fragt. Det svarer til ca. 71,50 danske kr. Det synes jeg er en udmærket pris, på sådan en lakker lak.



Over the Moon, er en blå holografisk lak, der bare er mums. Det må være det første indlæg jeg laver en swatch af, når jeg får min egen blog op at køre :-)


Eternal Beauty, er en lilla holografisk lak, der bare er mindst ligeså mums.



Jeg har på det næste billede 2 lag på af den smukke lilla lak. Jeg har valgt at lægge et meget tyndt lag første gang -og når så jeg har lagt et tyndt lag, på den anden hånd også – ja, så er den første hånd klar til lag nr. 2. Jeg synes det dækker perfekt efter 2. lag. Det er en lak der er nem at lægge, og den jævner sig selv ud, også uden underlak. (Som jeg sjældent bruger)




Jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er så smart at komme toplak ovenpå holografiske lakker. Dog kan de godt skalle hurtigt af, da de jo ikke er dækket. Her lige det sidste billede uden topcoat.



SÅ ! Det vil jeg nu lige teste lidt :-)- Det man kan gøre hvis man gerne vil have det holder lidt længere, er at lægge 2 lag, og derefter et lag topcoat. Når topcoaten er tør, kan man så lægge endnu et lag af selve lakken – for på den måde at få den flotte effekt frem igen, (som nogen synes) man mister lidt, ved at komme topcoat på. På de sidste billeder her har jeg valgt at bruge topcoat på lillefinger og ringefinger. På langemand og pegefinger er der også topcoat, men derefter endnu et lag lak. Jeg synes ikke det kommer særlig godt frem på billederne, men dem med kun topcoat ovenpå, får faktisk en lidt dybere farve. Men ellers synes jeg faktisk ikke der er den store forskel. Så jeg tror, at jeg fremover vil lægge 2 lag lak, og et lag topcoat. Jeg synes egentligt ikke det tager den flotte effekt fra lakken.



Den topcoat jeg har brugt er Poshé – det er en hurtigtørrende lak, der virkelig slog benene væk under mig, fra aller første sekund. Og den tørrer altså bare lyn hurtigt. Så i stedet for at vente flere timer! På at lakken tørrer – ja, så kan man hurtigt komme videre efter man er færdig med neglene.

Det var alt fra mig for nu. Kan I ha det pænt. Og TAK til Lisa for at lade mig prøve bloggernes verden ! :)

Venlig hilsen (og forhåbentligt på gensyn)
Christina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar