Sider

søndag den 9. december 2012

9. DECEMBER

Grrrr, kender I det med, at man hele tiden er 2 skridt bagud? Yep, jeg gør ihvertfald og det er præcis sådan de første 9 dage af december har været for mig :-/ Så det er meget beklageligt, at mit ønske om at blogge hver dag frem til 24. december er gået i vasken... Men jeg ved at der findes 100vis af fantastistiske blogs I også kan læse - så I ikke bliver understimuleret :-p

By K. udgav for nylig en hel serie nye lakker, og jeg måtte altså bare købe dem med glimmer - for det var der ikke noget af i den første kollektion.

By K. No. 52 Imperial Sugarcane
Som "bund" har jeg By K. No. 48 Crazy Passion som er en super fræk neon pink!!!

By K. No. 48 Crazy Passion
Som alle de andre By K.´er jeg har prøvet er cremelakkerne fantastisk nem at arbejde med. De er pigmenterede, nemme at lægge på og tørrer hurtigt. Præcis det jeg forventer af en lak.

Jeg var spændt på hvordan glimmerlakkerne var. Jeg har kun 1 lag på, på billederne her. Dvs. at de lever op til forventningerne!! :-D Der er masser af glimmer i og det fordeles nemt og jævnt. Med "klister-tricket" jeg skrev om her kan man nemt og hurtigt få glimmerlakkerne heldækkende alene! Eneste minis er, at glimmerlakkerne er en anelse tykke i konsistensen. Dog ikke så tykke at de er umulige at bruge, men jeg valgte at putte et par dråber lakfortynder i.

En rigtig fin tøset og julet mani :-p


Og så lige til noget lidt andet - jeg har brug for hjæææææælp :-( Som I kan se på billederne er mine negle ret lange. Det er de fordi jeg har lagt an til at PRØVE at have mandelformede negle... Jeg har HELE mit liv haft "firkantede" negle og det er egentlig også det jeg bedst kan lide :-) Men mine negle vokser ret hurtigt, så skulle det gå sådan at jeg slet ikke bryder mig om mandelformede negle, så kan de ret hurtigt gøres firkantede igen. En anden mulighed er (jeg har jo gele-negle) simpelthen at file geléen af, og bygge dem firkantede igen...
Men jeg kan simpelthen ikke komme igang!!! :-O Jeg kan ikke få mig selv til at tage springet, og gå igang med neglefilen og file siderne skrå... WHAT?!?! Min hjerne kører jo fuldstændig i det rigtige teoretiske spor, som skrevet ovenfor - at er det "grimt" så kan det laves om! Men derfra og så til at få det gjort i praksis, der er åbenbart langt for mig...
Nogle der har de vise ord der kan skubbe mig ud over kanten? Og måske en lille "how-to" et eller andet sted på nettet? :-)

4 kommentarer:

  1. Du kunne jo lægge en lys/pangfarvet lak og male hjørnerne sorte og holde neglene op mod noget sort stof og se om du kan lide formen -kræver at lyset ikke er for skarpt og at du ikke har neglene lige under næsen for at få en illusion af at neglene er filede til mandelform;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor er det da et "spøjst" tip!! :-) Genialt, det er jeg da nødt til at afprøve - tusind tak for tippet!! :-p

      Slet
  2. Hvordan går det mandelformen ? Har du prøvet

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh læste lige mail om din kommentar her, imorges = dårlig samvittighed, og så satte jeg mig med filen og gik igang :-p Så de næste par blogindlæg er med mandelformede negle...

      Slet