Sider

mandag den 17. september 2012

TALER DU OPI?

Jeg er virkelig ked af at jeg har forsømt Jer, kære læsere. Men fra at være navlepillende arbejdsløs er jeg gået til studerende og "selvstændig erhvervsdrivende". Det sidste er dog kun på hobby plan, men de sidste 10 dages tid har jeg bare fået så mange varer hjem som skulle fotograferes osv. Men det er nu fikset, og webshoppen er officielt søsat, weee :-D Har du lyst til at kigge forbi, så er den her. For dem der ikke har Paypal kan varerne også købes på facebooksiden køb/salg af negle lir.

Men nu til noget sjovere!! For lidt tid siden sad jeg og så en vlogger fortælle om hvad hun havde i sin sommertaske eller sådan noget, og pludselig ser jeg noget meget meget lækkert på hendes negle! Heldigvis (eller u-heldigvis) havde hun nedenunder skrevet hvad det var, nemlig Parlez Vous OPI. Så jeg gik fluks på google for at finde et sted at købe den... Og så finder jeg ud af at det er en limited/hard to get lak :-((( Jeg fandt den dog på ebay til 28 dollars, men jeg synes det var mange penge. Så jeg gik igang med at lede efter og købe dupéer. Jeg fik købt 2, men der var bare ikke rigtig nogen af dem der gjorde mig glad... Den ene er Color Club Uptown Girl og den anden Depend nr. 258. Det er nu 2 rigtig flotte lakker og jeg skal nok få dem brugt, men de er bare langt fra PV OPI!! Især Uptown girl, jeg forstår faktisk slet ikke at den bliver kaldt dupe. Og 258 er en matte lak, det kan selvfølgelig ændres med en almindelig topcoat. I skal da lige se :-p


Jeg har prøvet at tage billeder af mine swatch sticks så I kunne se farverne, men jeg kan slet ikke fange farverne så det giver mening.
Jeg talte naturligvis om denne fantastiske lak inde i fb-gruppen, og naturligvis måtte Sussi fra neglenymferne da lige blære sig med at hun har den ;-) Men en dag var der en sød pige der skrev en kommentar, at i Matas koster en OPI 125 kr (ca 21 dollars) så er 28 dollars jo altså ikke særlig meget for en limited edition. Og i samme sekund gik jeg på ebay og trykkede KØB!! I mellemtiden havde søde Sussi så lavet en dupe som hun sendte til mig. Tusind tak igen Sussi ;-) Og det er tydeligt at hun har haft den originale til at sammenligne med for den ligner virkelig meget!! Grundlakken hun har brugt er Depend 184 - jeg ved så ikke helt hvor meget den ligner i sin originale farve.


Her kan I også se hvorfor jeg har droppet billeder som dokumentation på forskelligheden, det ligner jo umiddelbart 4 lakker af samme farve. Men der er altså større forskel på nogen af dem :-)


Jeg har haft fødselsdag for nylig og jeg valgte at købe lak og lir for nogle af pengene. Så jeg har også købt 2 XL stampingplader (A og Q) og en pakke med 16 stampinglakker fra dashica beauty i Holland. Og det er guldlakken og et motiv fra plade Q jeg har brugt.


Jeg tog jo selvfølgelig den nye OPI på med det samme den kom ind ad døren!! Og da jeg ca 5 dages tid efter skulle skifte (jeg havde ikke fået topcot på, så den var blevet lidt slidt - selvom det næsten er umuligt når man har kunstnegle) tog jeg den sørme på igen :-D Og nu har jeg en UV gele topcoat på, for godt nok er det store arbejde med webshoppen overstået, til gengæld har jeg en engelsk aflevering og en aflevering om Helle Torning skattesagen, der skal afleveres denne uge. Zzzz... Så der bliver heller ikke lige tid til at lege med lak den kommende uge :"-(
Sidder der en læser eller flere, som godt kunne tænke sig at blogge, så værsgo!! :-) Brug min blog. Jeg kunne sagtens forestille mig noget med "ugens gæsteblogger". Der er ingen krav til "kvaliteten" af indholdet, altså tekst og billeder. ALLE må være med også de helt nystartede. Eneste krav er, at du omdøber de billeder der skal bruges så de hedder 1, 2, 3 osv. Så skriver du bare alt teksten i en mail til mig, og i teksten skriver du også hvor billederne skal sættes ind (derfor de skal omdøbes så det er nemmere for mig at forstå hvor billede 1 skal være og billede 2 osv) Billederne skal selvfølgelig vedhæftes i mailen. Hvis I ikke har lyst til at Jeres navn bliver offentliggjort, så bliver det naturligvis mellem dig og mig, og på blog-indlægget skriver jeg bare Fra anonym.
Jeg synes ihvertfald det kunne være rigtig "sjovt" at vise andres negle frem her, så hold Jer ikke tilbage. Skriv til mig på neglelir@gmail.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar